Od stycznia b.r. weszły w życie bardzo ważne zmiany dla przedsiębiorców w prawie konsumenckim. Za ich sprawą osoba prowadząca jednoosobową działalność może odstąpić od umowy zawartej na odległość bądź poza lokalem przedsiębiorstwa, korzystać z rękojmi oraz nabyła prawo do kwestionowania klauzul abuzywnych. Ustawodawca wyszedł z założenia, że skoro przedsiębiorca nie zajmuje się zawodowo nabywanym towarem w ramach swojej działalności, to oznacza, że nie powinien być traktowany jako profesjonalista lecz jako konsument. Aby jednak skorzystać z w/w przywilejów warunek jest jeden- zawierana umowa nie może mieć dla przedsiębiorcy charakteru zawodowego. Zgodnie z treścią nowelizacji ustawy przepisy dotyczące konsumenta stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Obowiązywanie przepisów w praktyce pokaże, czy w/w zmiany będą możliwe do zrealizowania.